دبیر اجرایی خانه کارگر فارس : متاسفانه گروههای سیاسی این وسط به جان مردم افتاده‌اند البته سالیان متمادی است که نمی‌گذارند تولید کشور به بهانه‌های مختلف رونق بگیرد و صرفا در راستای منافع شخصی خود حرکت می‌کنند.
کد خبر: ۸۴۳۶۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷ 29 April 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:علی راستگو چهارشنبه ١٠ اردیبهشت در دیدار تشکلات کارگری با استاندار فارس به مناسبت هفته کارگر بیان کرد: اگرچه مسائل و مشکلات جامعه کارگری صنفی است نه سیاسی اما هر زمان که نیاز بوده برای حمایت از نظام و دولت نهایت تلاش کرده‌اند.

او با بیان اینکه کارگر تنها ١٠ تا ١٥ درصد در مسائل یک کارگاه اثرگذار است و ٨٥ درصد دیگر مربوط به مدیران و سرمایه گذارانی است که صنعت را اداره می‌کنند، افزود: متاسفانه کسی از این ۸۵ درصد سوال نمی‌کند اما کارگر و مسائل او را سیاسی می‌بینند.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس ادامه داد: وقتی دولت اعلام می‌کند که دستمزد مصوب کارگر فلان میزان است ما برایمان اهمیت دارد که همان میزان را بدهند.

راستگو با تاکید بر اینکه اگر یک دولتی تقاضای همسان سازی حقوق کارگران کند نسبت به تقاضای یک جامعه و تشکل کارگری متفاوت است، عنوان کرد: وجود بیش از یک هزار و ٥٠٠ شهید کارگر در استان فارس نشان از همراهی این قشر از جامعه با نظام و دولت دارد.

او از استاندار فارس خواست که موضوع همسان سازی حقوق کارگران را در سطح کشور پیگیری کند ‌و افزود: حقوق بازنشستگان یک میلیون و ٨٣٥ هزار تومان بدون حق مسکن و اولاد تعیین شده است که تقاضا داریم حداقل این مبلغ اعمال نشده را از جیب سازمان تامین اجتماعی که مربوط به خود کارگران است، داده شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر فارس در بخش دیگری از سخنان خود به واگذاری سهام شستا هم اشاره و بیان کرد: اگرچه سهام این مجموعه در بورس رفته و شفاف سازی شده و جلوی پشت پرده های واگذاری را گرفته است اما ابتدا باید آن را به کارگران که سهامدار اولیه آن محسوب می‌شوند واگذار می‌کردند، سپس عرضه عمومی انجام می‌شد.

راستگو از استاندار فارس خواست تا حمایت‌های معیشتی کارگران از سوی دولت تداوم یابد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه استان فارس به طور جد استان نمونه کشور در همدلی و همراهی مسئولان است، تصریح کرد: بلوغ کارگری در استان فارس در سطح کشور بالاتر و والاتر است.

جمال رازقی اضافه کرد: با توجه به تصمیمات جلسات شورای عالی کار امسال، لطفا کسی تحت تاثیر جریانات سیاسی که دولت را به واسطه تصمیمی که گرفته و مطابق با تورم بوده است، دچار خدشه می‌کند، قرار نگیرید؛ به ویژه در شرایط فعلی که کشور درگیر شدیدترین تحریم‌ها و فراگیری بیماری کرونا هستیم.

او ادامه داد: متاسفانه گروههای سیاسی این وسط به جان مردم افتاده‌اند البته سالیان متمادی است که نمی‌گذارند تولید کشور به بهانه‌های مختلف رونق بگیرد و صرفا در راستای منافع شخصی خود حرکت می‌کنند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با تاکید بر اینکه باید خودمان را برای دوران پس از کرونا آماده کنیم، عنوان کرد: دنیای پس از کرونا دنیای متفاوتی خواهد بود و به ناچار باید به جهش تولید روی بیاوریم.

رازقی گفت: ممکن است بیماری کرونا تا زمانی طولانی ادامه یابد، پس پس باید شعار در خانه بمانیم را عوض کنیم و شعار فعالیت اقتصادی خود را در جهت جهش تولید تغییر دهیم و همگی آستین‌ها را بالا بزنیم و تلاش دو چندان کنیم.

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از کارفرماها با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند، گفت: امروز بعضی فعالیت‌ها دیگر توجیه اقتصادی ندارد و باید مسیر را عوض کرد.

رئیس اتاق بازرگانی فارس خاطرنشان کرد: در این شرایط بحرانی، همه در دست در دست هم به دور از هیاهوهای سیاسی برای افزایش جهش تولید تلاش کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار